Jump to content

Zufallsbegegnung: Rollenspieler spielen, die Rollenspiele spielen


Loki
 Share

Recommended Posts

Auf /r/shadowrun auf Reddit bin ich auf eine Person gestoßen, die plant ein Metarollenspiel zu leiten, in dem die Spieler Rollenspieler in den Neunzigern spielen und als solche zum Beispiel Shadowrun spielen (dazu gab es eine Nachfrage, so ist das in dem Forum gelandet): https://www.reddit.com/r/Shadowrun/comments/c6lb50/when_and_where_was_hestaby_first_mentioned/

 

Erklärung 1:

 

It's a historic (90s) TTRPG where the players are playing players playing TTRPGs, namely Dungeons and Dragons, Cyberpunk 2020, Shadowrun and Ars Magica.

 

I wanted to make things chronologically accurate, so I needed to find a fixed date for it to start at within the world I'm creating, but one of my players is adamant about playing a character who is playing a runner with some sort of connection to Hestaby, so I needed to know a chronological date within our timeline that I could set the game in.

 

Like I said, metagame.

Erklärung 2

 

I was inspired by the Generic Roleplayer Jump over at r/Jumpchain, and decided it might be interesting to run RPGs inside RPGs with players who love RPGs and playing RPGs with other people.

 

The current idea is to run the overarching game either BRP or CofD, then, within that RPG, run the other systems; as the characters in the internal RPGs level up, the characters who play those characters would also gain experience, which they could then spend to improve their characters to become better roleplayers... or be better at their regular life, etc.

Das erwähnte /r/jumpchain ist ein absoluter Kaninchenbau. :ph34r:

  • Like 1
Link to comment
Share on other sites

Wenn ich einen Wurf im ingame-Shadowrun mache, werfe ich dann den Ingamewurf oder einen Skilltest auf Rollenspiele? Und wenn ja, welche Edition spiele ich ingame, und welches System simuliert meinen simulierten Rollenspielercharakter? Edited by Richter
  • Like 1
Link to comment
Share on other sites

Da verschiedene Systeme gespielt werden, vermute ich mal, dass nicht jedes einzelne im Detail simuliert wird. Das wäre sehr viel Aufwand.

 

Beim Stichwort Edition fällt mir direkt ein Plot ein: Man spielt kurz nach dem Editionswechsel bei einem der Rollenspiele und die Gegenspieler sind böse grognards, die noch an der alten Edition hängen und zum Boykott des armen kleinen Rollenspielladens aus der Nachbarschaft aufgerufen haben, weil der die neue Edition verkauft. Als aufgeschlossene Enthusiasten für die neue Edition muss man den Laden retten. :D

Edited by Loki
  • Like 1
Link to comment
Share on other sites

 Share

×
×
  • Create New...