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Technomancer PDF Brainstorming Thread


Zukkel
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Gibt es eigentlich außer Echos noch etwas das dem Technomancer-Rigger hilft?

 

Aktuell gibt es den Maschinen-Sprite mit Diagnose und das Rigger Echo.

 

Ein "Pilot-Sprite" wäre vielleicht ganz nett? Generelle Fähigkeit: Drohne[Typ] steuern, Sensorwahrnehmung. Optionale Fähigkeiten Schleichen, Geschütze.

 

Bezüglich Rauschen/Rauschunterdrückung ... Silence reduziert meines Wissens nach das Rauschen direkt am TM. Resonanzkanal reduziert das Rauschen durch Entfernung. Was macht der TM, wenn die Drohne in ein Gebäude rein fährt, das mit Signalstörung ausgestattet ist, das das rauschen im Inneren des Gebäudes erhöht? RAW funktioniert weder Resonanzkanal noch Silence.

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Ich hatte nirgends eine Übersetzung des Programm Slots gefunden. Hab mir gedacht da nicht ganz klar ist wie ein Technomancer ein Programm in seine living pesona rein arbeitet ist in dem Echo eine neue lern option für den techno enthalten bei der ich zuerst überlegt hatte sie seperat zu machen und sie "Replicate", mich dann aber dagegen entschieden habe. Momentan sorgt das replizieren eines Programms (das X Karma kostet) dafür das man das Programm mit dem Echo auswählen kann und das man bei einer sichtbaren Persona sofort erkennen kann ob sie dieses Programm laufen hat.

 

Idea for an/a Echo change/new Echo: Compatibility

by: Many

Concept: The Technomancer is able to modify his persona to use 1 normal-/hacking Cyberprogram whose algorithm he was able to replicate, switching between programs that have been replicated is a free action. The Technomancer can replicate any program algorithm provided he has seen it before and spends X karma and 1 day for the process of replication. If he has not seen it, he may roll Software+Resonance, this is a more time consuming action as he has to work out the basic framework of the code by himself and therefore takes 6 days reduced by one day per net hit with a minimum of 2 days. If a Matrix entitiy uses a program that has been replicated by the Technomancer he is instantly aware of that as he knows the subtle effects such a program has to the persona of the user.

Proof of concept: Current Echo[Program] 

Pro: Allows the technomancer easier access to essential things like link lock and biofeedback.

Con: Blurs the line for one of the key differences between deckers and technomancers

Balancing: Vary the amount of karma needed for replication (probably 1 to 3 karma per program), make it an Echo that can be bought multiple times.

 

 

 

Bevor ich anfange den Sprite zu übersetzen müssten da noch einige dinge geklärt werden über die ich mir nicht ganz im klaren bin. Heißt nicht das ich dem abgeneigt bin aber würde mich mal interessieren wie ihr das seht.

Es bildet sich nämlich hier wieder die frage, was ist ein Task wenn der Sprite in der Drohne sitzt?

Zudem dann noch hat der Sprite sonstige auswirkungen auf die Drohne und was passiert wenn die Drohne gekillt wird während der sprite drin sitzt?

Wie hat ein Sprite fähigkeiten erlernt die nur im meat space existieren wo er doch so könnte man meinen eine reinere Matrix entität ist als so manche AI?

 

Edit: Wobei ich gerade sehe Emulation macht im prinzip genau das.... damn bin ich blind.

Edited by Rolosch
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Ich hatte nirgends eine Übersetzung des Programm Slots gefunden. Hab mir gedacht da nicht ganz klar ist wie ein Technomancer ein Programm in seine living pesona rein arbeitet ist in dem Echo eine neue lern option für den techno enthalten bei der ich zuerst überlegt hatte sie seperat zu machen und sie "Replicate", mich dann aber dagegen entschieden habe. Momentan sorgt das replizieren eines Programms (das X Karma kostet) dafür das man das Programm mit dem Echo auswählen kann und das man bei einer sichtbaren Persona sofort erkennen kann ob sie dieses Programm laufen hat.

Schau vielleicht bei Gelegenheit auch mal hier rein:

http://www.foren.pegasus.de/foren/topic/24707-technomancer-hausregel-sammlung/

In der Kategorie "Echos" habe ich meine Version des "Programm-Platz"-Echos mit entsprechenden Regeln zum Lernen von Programmen versehen.  ;)

Edited by Sandorian
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The Technomancer can replicate any program algorithm provided he has seen it before and spends X karma and 1 day for the process of replication.

Das tut so weh -_-

Nicht so sehr wie das Echo aus dem GRW, aber sollte nicht zu hoch angesetzt sein, was Karma angeht.

 

------------------

Edit:

 

Bezüglich Rauschen/Rauschunterdrückung ... Silence reduziert meines Wissens nach das Rauschen direkt am TM. Resonanzkanal reduziert das Rauschen durch Entfernung. Was macht der TM, wenn die Drohne in ein Gebäude rein fährt, das mit Signalstörung ausgestattet ist, das das rauschen im Inneren des Gebäudes erhöht? RAW funktioniert weder Resonanzkanal noch Silence.

Sooo jetzt hab ichs verstanden. Hier würde halt die "Riggerkontrolle" greifen mit ihrer Rauschunterdrückung. Also hat das Echo sogar noch einen Grund mehr als Existenzberechtigung.

Edited by Femmex
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Geschrieben Heute, 16:34

 

The Technomancer can replicate any program algorithm provided he has seen it before and spends X karma and 1 day for the process of replication.

Das tut so weh  -_-

Nicht so sehr wie das Echo aus dem GRW, aber sollte nicht zu hoch angesetzt sein, was Karma angeht.

 

 

 

Neia, also ich hab geschrieben 1 bis 3 Karma... das halte ich persönlich für absolut verkraftbar. Ist vergleichbar mit dem lernen einer Wissensfertigkeit auf Stufe 1.

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Die Programme die man verwenden möchte mit Karma bezahlen zu müssen halte ich für keinen guten Ansatz. Man hat als Technomancer schon so viele Baustellen, an denen man nur mit Karma weiterkommt, da muss man nicht noch eine aufmachen. Zeit kann man gerne investieren müssen, aber nicht noch mehr Karma. Ich meine: Erst ein Echo kaufen und dann noch mal für die Programme zahlen (selbst, wenn man dann nur "ein" Echo kaufen muss). Wie oft soll man für ein und dieselbe Sache noch Karma ausgeben müssen?

 

Meiner Meinung nach ist es sinnvoller durch das Echo die Option "freizuschalten" sich die Programme zu erarbeiten. Ein Vorschlag dafür habe ich im Hausregel-Thread gepostet. (Und oben nochmal verlinkt).

Edited by Sandorian
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Die Programme die man verwenden möchte mit Karma bezahlen zu müssen halte ich für keinen guten Ansatz. Man hat als Technomancer schon so viele Baustellen, an denen man nur mit Karma weiterkommt, da muss man nicht noch eine aufmachen.

Deshalb war ich auch stutzig, hab aber überlegt, das diese Variante um längen billiger ist, als die Alte: Da durftest du 10+Wandlungsgrad * 3 blechen für ein lächerliches Programm in Form eines Echos...

 

1-3 Karmapunkte seh ich da wirklich nicht so krass gewichtet gegen.

Edited by Femmex
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Ich bin nun mal der Überzeugung, dass die Programme - einmal durch ein Echo freigeschaltet - eben allenfalls etwas Zeit (oder je nach Geschmack etwas Geld) kosten sollten. Entsprechend wäre meine Gegenfrage: Warum müssen die denn ausgerechnet Karma kosten, wenn man als Ressource noch Zeit und Nuyen zur Verfügung hat, die man ebenfalls ansetzen kann?

 

Edit: Dass die meisten Echos angesichts ihrer Kosten ein ziemlich Witz sind habe ich an anderer Stelle ja schon erwähnt.  ;)

Edited by Sandorian
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Hier muss ich leider mal gegen den TM argumentieren.

 

Klar, es gibt noch Zeit und Nuyen. Letzteres fällt aber meiner Ansicht nach von vornherein heraus, es sei denn du hast einen vernünftigen Vorschlag, wie man Software in den TM bekommt und mit Geld bezahlt ^^

 

Bliebe noch Zeit... Auch wenn die Programme jetzt nicht so sonderlich heftig sind, bringen die meisten 2 Zusatzwürfel, es gibt nichts vergleichbares, was dir permanent 2 Bonuswürfel gibt und nicht mit Geld oder Karma bezahlt wird. Insofern ist das für mich keine Option.

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1. Praktisch jede charaktersteigerung die nicht Ausrüstungsbasiert ist kostet Karma.... auch Wissensfertigkeiten und im prinzip erhaltet ihr genaues Wissen über die funktionen eines programms. Wenn du nen Datajack oder nen Skilljack hast lasse ich dich gerne das programm slotten wenn du es für geld gekauft hast aber ansonsten bleibt dir wohl echt nichts übrig ohne eine Ausnahme in das progressions system rein zu bringen.

 

2. Ihr braucht doch nicht alle 36 oder wieviele es hat Deckerprogramme... eine AI kauft sich programme auch mit Karma und für die sind sie sogar teurer als 1 Karma.... ich bräuchte wenn es hoch kommt 5-7 stück. Das wären 7 karma... das ist absolut verkraftbar finde ich, aber dennoch dem Regelsystem zutreffend und nicht eins zu eins das selbe wie beim Decker.

Edited by Rolosch
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Hier mal noch alle übersetzten dinge auf einem Haufen.

 

Tons of text incoming!! Proceed with caution!!

 

 

 

Idea Echo Emulation
dt. Programmslots, I thought emulation fitted better for this Echo than the original Emulation Echo by Zukkel
by Sandorian
Concept Echo that allows TM to emulate programs to close a huge gap between TM and Decker
Proof of Concept Programs - especially with data trails - added a huge gap between TM and Decker. To close this gap the obvious solution is to allow TM to emulate programs.
Pro Easy to handle, this is what complex forms in SR4A had been
Con Makes TM and Decker much more similar, this is what complex forms in SR4A had been so I assume this change was very much intended.
Balancing negative dice pool modifier per emulated program
Alternative Instead of an echo use a sustained complex form, this was how it was solved in SR4A

Idea Sprite Mastership
dt. Sprite-Verbindung/Sprite Meisterschaft
by Zukkel
Concept Echo to increase the amount of unregistered sprites by one per submersion
Proof of Concept There is no similar concept for mages, this is a new and unique idea
Pro The number of sprites is one of the main limits for a TM relying on sprites
Con Very strong
Balancing Instead of one per submersion, the echo can be taken multiple times

Idea One with everything
by Wandler
Concept Echo to share marks with all sprites
Proof of Concept There are sprites without even the possiblity to get marks on non-owned icons, which makes them rather useless for many tasks. This echo could solve that
Pro There are sprites which currently are useless for many tasks where they seem to be intented for because they can not get marks on foreign icons.
Con -
Balancing Share marks only with registered sprites. Another less strong possibility instead of sharing which might be considered too strong it could be possible to "shift" a mark to a target sprite.
Alternative Simply allow TM to share marks by an errata or new "optional rule"

Idea Army of one
by Wandler
Concept Echo to explicitly allow teamwork tests in the matrix by sprites
Proof of Concept It is currently unclear if and how teamwork tests in the matrix work. This is one possibility to adress this problem
Pro Very strong, solves the dice pool differences between TM and decker
Con Very strong, pushes TM into the role of a summoner, definetly requires a ruling on teamwork tests for agents as well!
Balancing Allow teamwork tests only for registered sprites (as a new task)
Alternative Simply allow sprites to participate in teamwork tests by an errata or a new "optional rule"

Idea Paladin Sprite
by Zukkel
Concept Sprite to help with resisting matrix damage with its unique power "Castling", which absorbs the first X of all incoming matrix damage. Sleaze: L, Attack: L+1, Data Processing: L Firewall: L+2
Proof of Concept There is no similar concept for mages, this is a new and unique idea and at best can be compare to the platelet factories
Pro Deals with the problem that TM can only use hot sim VR or AR (they can boost AR ini but it is more difficult for TM than all others)
Con Difficult to balance
Balancing The X absorbed damage
 
Idea Manipulator Sprite
by Rolosch
Concept Sprite to lower targets matrix attributes with its unique power "reconfiguration". The sprite rolls L*2 vs Data Processing + Firewall. Each X net success allows the sprite to move one point of an attribute to another. The power needs to be sustained and the sprite can not do anything else while sustaining it. Sleaze: L+1,Data Processing: L+3, Attack: L+1, Firewall: L
Proof of Concept There is no similar concept for mages, this is a new and unique idea and at best can be compare to the platelet factories
Pro Deals with the problem that TM can only use hot sim VR or AR (they can boost AR ini but it is more difficult for TM than all others)
Con Possibly to powerful on hosts
Balancing The X of required net success, 1 is likely the best choice, maybe restrict it against hosts


Idea Tsunami
dt. Resonanz Registrierung
by Rolosch
Concept A complex form which allows the TM to get marks on multiple targets with a software+resonance[sleaze] vs firewall+intuition action. Fading: L+3
Proof of Concept Decker can get multiple marks at once against very low targets but this would allow to get one mark on multiple targets.
Pro Likely to be used against IC (multiple targets)
Con Not as easy to identify use cases for this complex form.
Balancing Limit number of targets by resonance/X (e.g. X=2), change fading

Idea Bec du Corbin
dt. Resonanter Code
by Rolosch
Concept A complex form which allows to charge up a dice pool against a single target. The TM rolls resonance+software[level] and gets +1 dice for each/the next following resonance/matrix action in this combat round.
Proof of Concept Similar to aiming for mundane combat
Pro More dice. Similar to aiming.
Con -
Balancing Limited by limits,by fading, by complex form level, by number of actions

Idea Bio/Cyberware Echos
by Nebelkrähe
Concept Further cyberware effects as echos, e.g. sleep regulator, mnenonic enhancer, simrig, smartlink
Proof of Concept Was already done for FFF, Mathematics, MMRI, Biowire
Pro -
Con -
Balancing -

Idea Hidden Signal
by Nebelkrähe
Concept Bonus dice against matrix perception when running silent
Proof of Concept -
Pro -
Con -
Balancing -

Idea Stealth
by Nebelkrähe
Concept Reduce the negative dice pool modifier for running silent by one
Proof of Concept -
Pro -
Con -
Balancing -
 
Idea Resonance bomb
by Nebelkrähe
Concept Similar to data bombs but more difficult to defuse for non-resonance personas, either by plain dice pool modificator
Proof of Concept Similar to data bombs
Pro -
Con -
Balancing Limit it only to work against TM, make it easier for resonance personas instead
 
Idea Blur
by Nebelkrähe
Concept Adds a threshold of X for matrix perception against the TM
Proof of Concept -
Pro -
Con -
Balancing variable X, 1 per times echo taken

Idea Self Sustaining Loop
by Nebelkrähe/Wandler/Others
Concept A possiblity to self sustain sustaining complex forms. This could be by the use of an echo, by misusing commlinks/decks as pendant to spell foci or with (registered) sprites
Proof of Concept Spell sustaining foci for mages are very powerful and mages even have multiple ways to achieve those effects
Pro -
Con -
Balancing karma and nuyen cost for the device to sustain the complex form

 

Idea Komplex Form: Copycat

by Femmex/Others
Concept A complex form that allows the Technomancer to copy a running program of a person they can see in the Matrix by rolling Software+Resonance[Level] v. Firewall+Willpower in the Matrix for X number of combat turns. The target is not aware that this action has been used against it.
Proof of Concept There is no similar concept
Pro Allows a unique way for the technomancer to use programs based on the matrix users around them
Con -
Balancing Vary the Fade value und the number of Combat turns you get per net hit

 

Idea Komplex Form: Snatcher
by Femmex/Rolosch/Others
Concept Similar to Copycat, snatcher is a complex form that steals the program used by another visible matrix user for X combat turns. The technomancer Rolls Resonance+Software[Level] v. Willpower+Firewall. In this time the slot of the Program is still in use and cannot be assigned a new program. 
Proof of Concept There is no similar concept, the closest would be the crash programm action. 
Pro A more aggressive version of Copycat more focused on a direct encounter with an enemy Decker.
Con -
Balancing Vary the Fade value und the number of Combat turns you get per net hit

 

Idea Positive Quality: Submerged Entity (needs to be a Technomancer)
by Rolosch
Concept This character has already gone through the submersion of a technomancer and may start with one of the Echos that do not need multiple submersions or other prerequisites. His natural limit of the Resonance attribute is increased by one, but may not be increased before the start of the game.
Proof of Concept There is no similar concept mages are unable to do something similar.
Pro Allows for a Technomancer to start with things like Skinlink or MMRI to better be able to fill a role like Dronomancer from the start.
Con -
Balancing The amount of karma needed to gain the Quality should either be higher than the submersion and include the costs or be lower but force you to pay the 13 Karma for the submersion seperately to vary the amount of other Qualitys such a character can take.

 

Idea Echo: Resonance Screech (prerequisite Resonance Scream)
by: Nebelkrähe
Concept: Based on the Echo "Resonance Scream", the Technomancer is able to utilize his deeper understanding gained through multiple submersions to increase the effect of the Resonance scream. TheResonance Screech generates noise equal to 1+Submersion Grade (so at minimum it increases Noise by 3)
Proof of Concept: There are already noise generators and jammers that are more powerfull than the normal Resonance Scream
Pro:  This Echo would actually be usable even against targets that specialize in Noise reduction and therefore allow a greater flexibility, since one can decide between this version and the normal 2 noise version as it also affects the Technomancer himself.
Con: May at a point very very far into the career of the technomancer allow him to shut down any actual matrix when used in conjunction with a normal jammer.
Balancing: Maybe make the noise non compatible with the noise of a jammer and maybe change the normal Resonance Scream to this version to make it something more easily accessible without investing a ton of karma.

 

 

Idea Echo: Soundless (prerequisite Quiet)
by: Nebelkrähe/Rolosch
Concept: Based on the Echo "Quiet", the Technomancer is able to utilize his deeper understanding gained through multiple submersions to improve on the Effect of Quiet. Soundless reduces noise equal to 1+Submersion Grade (so at minimum it decreases Noise by 3)
Proof of Concept:  There are many ways to reduce noise that do not break the game for deckers, but many are very invasive (Datajack+Antannae)
Pro:  A viable non invasive method of Noise reduction that is not limited to a target you know the position of and is still capable of being used in a high noise area after sufficient submersions especially for Technomancer that wish to remain "pure"

Con:  Could in combination with the invasive methods make even insane amounts of noise a non issue for the Technomancer.
Balancing: Maybe change the normal "Quiet" to this version to make it more accessible. The increased cost of each submersion should provide a sufficient natural cap on this without further interfering as very invasive measures reduce the amount of submersions a character can undertake and therefore also limit the strength of this power.

 

 

Idea Echo: Resonant Master
by: Many people
Concept: Allows the Technomancer to achieve a Master-Slave connection with up to Resonance Devices
Proof of Concept:  PAN
Pro:  Allows the technomancer to be the person that protects the team from matrix threats more easily/directly
Con:  A specialised technomancer may achieve Firewell ratings that are almost impenetrable compared to all but the strongest of Decks.
Balancing: A technomancer can easily achieve high Firewall rating by ignoring other stats, therefore the limit of a Firewall that is linked to a technomancer should maybe be tied to his resonance+X.

 

 

Idea Echo: Resonant Network 
by: Nebelkrähe
Concept: Emulates the effect of a Tak-Net
Proof of Concept:  Would be the Echo version of an already existing Equipment
Pro:  More support options for the Technomancer
Con:  Could easily be seen as way too cheap for such an expensive piece of equipment
Balancing: Maybe make it an advanced echo based on Resonant Master or something else.

 

 

Idea Echo: Flexible Persona Upgrade
by: Many people
Concept: Allows for the use of a variable upgrade points that may be placed on any Matrix-Attribute and switched as a free action.
Proof of Concept:  Current increase of matrix attributes of the Technomancer and the variable attributes of the Decker
Pro:  Allows the technomancer to be more flexible and adjust himself depending on the situation.
Con:  Blurs the line between Decker and Technomancer.
Balancing: Maybe force the Technomancer to restart to enact any changes as the Persona is more closely tied to his being in the Matrix than a Deck that was built with that function in mind and limit the maximum amount of points that can ba assigned to one Attribute by X (maybe 2 like the original idea).

 

 

Idea Echo: Alignement
by: Femmex
Concept: By aligning himself to the streams of the Resonance, the Technomancers resistance to the backlash of the use of resonant abilities is increased. The Technomancer can add  his Submersion-Grade as Bonus dice to any tests to resist Fading.
Proof of Concept:  Centering of Mages
Pro:  May allow technomancers to better cope with the sometimes insane amounts of Fading that is inflicted through Complex Forms and the compiling of Sprites.
Con:  -
Balancing: This Echo should be a no brainer as mages already have something like that even though many of their spells have lower Drain than the Complex forms of Technomancers.

 

 

Idea new Action: Improvisation

by: Sandorian
Concept: Through his inherent understanding of the Matrix and its code, the technomancer is able to improvise programs used by mundane Matrix users for a short duration. He declares what program he wishes to improvise, normal programs have a threshhold of 2, cyberprograms have a threshhold of 3 and rolls Resonance+Software. The duration of the improvised program is equal to [1+net hits]*10 minutes. All the rules that apply to Deckers concerning programs also apply to improvised programs used by the technomancer. The maximum amount of improvised programs that can be improvised at the same time is equal to [Logik/2] and as this process is very taxing, the fading damage taken is 3 for normal programs and 4 for cyberprograms both are resisted like normal fading damage. As a resonance action Improvise does not profit of the +2 dice from Hot Sim.
Proof of Concept:  Variation of a SR4 concept
Pro:  Allows the technomancer to gain some of the essential functions a program provides without needing to spend a ton of karma on something that is worth working in a stuffer shack for a week.
Con:  Blurs the line between technomancers and deckers and may be active for too long as the matrix is a fast plane where one rarely stays for longer than a few minutes after the first illegal action
Balancing: Decrease the duration, limit the programs that can be chosen and/or make it a complex form.

 

 

Idea new Echo: Controller

by: many people
Concept: Similar to the subconcious connection a normal technomancer has with the matrix, this Echo has allowed the technomancer to achieve a connection to a number of Drones equal to his [Resonance] to, similar to a rigger console, issue them single or group commands as well as jump between them if he is capable of such an action. As the connection is through the resonance itself, the Noise rating that the drones suffer while connected to the Technomancer is reduced by his submersion grade. Because of the deep connection to the technomacner, the drones have the technomancers firewall and data processing, but when a drone is destroyed while linked to a Technomancer he suffers [body of the Drone/2] (rounded down) unresisted stun damage to reflect the sudden cut in the connection.
Proof of Concept:  Rigger console
Pro:  Further enhances the Dronomancer to be able to handle not only single drones through rigging but multiple drones without the need of an external piece of tech.
Con:  The technomancer is unable to run Autosofts on this "Riggerconsole"
Balancing: Increase feedback damage to increase the risk to the technomancer when using a high amount of drones without guarding them.

 

 

Idea for an/a Echo change/new Echo: Compatibility

by: Many

Concept: The Technomancer is able to modify his persona to use 1 normal-/hacking Cyberprogram whose algorithm he was able to replicate, switching between programs that have been replicated is a free action. The Technomancer can replicate any program algorithm provided he has seen it before and spends X karma and 1 day for the process of replication. If he has not seen it, he may roll Software+Resonance, this is a more time consuming action as he has to work out the basic framework of the code by himself and therefore takes 6 days reduced by one day per net hit with a minimum of 2 days. If a Matrix entitiy uses a program that has been replicated by the Technomancer he is instantly aware of that as he knows the subtle effects such a program has to the persona of the user.

Proof of concept: Current Echo[Program] 

Pro: Allows the technomancer easier access to essential things like link lock and biofeedback.

Con: Blurs the line for one of the key differences between deckers and technomancers

Balancing: Vary the amount of karma needed for replication (probably 1 to 3 karma per program), make it an Echo that can be bought multiple times.

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Klar, es gibt noch Zeit und Nuyen. Letzteres fällt aber meiner Ansicht nach von vornherein heraus, es sei denn du hast einen vernünftigen Vorschlag, wie man Software in den TM bekommt und mit Geld bezahlt ^^

 

=> http://www.foren.pegasus.de/foren/topic/24707-technomancer-hausregel-sammlung/

 

Programmplatz (ersetzt "Resonanz-[Programm]")

Da Programme für Kommlinks und Cyberdecks entwickelt werden sind diese nicht mit der lebenden Persona eines Technomancer kompatibel. Programme, oder vielmehr die Vorteile, die sie bieten sind beim täglichen Umgang mit der Matrix jedoch nicht nur sehr nützlich, sondern in manchen Situationen geradezu überlebenswichtig. Entsprechend lernen die meisten Technomancer recht schnell die Effekte gängiger Cyber-Programme nachzubilden, indem sie Teile gewöhnlichen Matrixcodes mit resonanten Algorithmen verbinden. Dieses Vorgehen ähnelt dem Weben komplexer Formen, doch durch die Verbindung mit Teilen gewöhnlichen Programmcodes entsteht ein beständiger Algorithmus, den der Technomancer in seiner lebenden Persona speichern kann. Um ein solches Resonanz-Programm einsetzen zu können, muss es der Technomancer mit den resonanten Energien seiner lebenden Persona verbinden. Jeder Programplatz steht daher für die Fähigkeit eines Technomancers einen (weiteren) Ankerpunkt in seiner lebenden Persona zu erzeugen, der ein solches Programm aufnehmen kann.

Für die Erschaffung eines Resonanz-Programms gibt es dabei zwei Ansätze: Die einfachere Möglichkeit besteht darin ein gewöhnliches Programm nach und nach "auseinander" zu nehmen und es mit resonanten Elementen zu versehen. Dies erfordert eine ausgedehnte Probe auf Software + Resonanz [Geistig] (6, 10 Minuten) und verursacht 2 Kästchen geistigen Schaden durch Schwund, dem aber normal widerstanden werden kann. Die schwierigere Variante besteht darin sowohl den gewöhnlichen, als auch den resonanten Teil des späteren Programms selbst zu erstellen, was eine wesentlich bessere Verzahnung der beiden Elemente ermöglicht. Ein solches Vorgehen erfordert eine ausgedehnte Probe auf Software + Resonanz [Geistig] (18, 10 Minuten) und verursacht 5 Kästchen geistigen Schaden durch Schwund, dem ebenfalls widerstanden werden kann. Viele (erfahrene) Technomancer bevorzugen dabei die zeitaufwendigere Variante, da sie nur so sicher sein können die Wirkung jeder einzelnen Code-Zeile in ihren Programmen auch genau zu kennen. Ein Technomancer kann dabei maximal [Resonanz]x2 Programme in seiner lebenden Persona speichern.

 

 

 

Bliebe noch Zeit... Auch wenn die Programme jetzt nicht so sonderlich heftig sind, bringen die meisten 2 Zusatzwürfel, es gibt nichts vergleichbares, was dir permanent 2 Bonuswürfel gibt und nicht mit Geld oder Karma bezahlt wird. Insofern ist das für mich keine Option.

Jop, deswegen zahlen Decker ja auch ganze 250 Nuyen für ein Programm.  ^_^

Im Ernst: Wenn es jetzt Boni auf eine Aktionsfertigkeit wären, die ähnlich wie eine Spezialisierung Boni auf alle Handlungen mit der entsprechenden Fertigkeit verleihen würde ich dir zustimmen, aber es sind Programme, die dir einen Bonus von 2 Punkten auf ein ganz spezifische Handlung verleihen (nicht auf alle Handlungen die mit der Fertigkeit verbunden sind).

Edited by Sandorian
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Femmex schrieb am 06 Juli 2015 - 9:19 PM:http://www.foren.pegasus.de/foren/public/style_images/master/snapback.png

Klar, es gibt noch Zeit und Nuyen. Letzteres fällt aber meiner Ansicht nach von vornherein heraus, es sei denn du hast einen vernünftigen Vorschlag, wie man Software in den TM bekommt und mit Geld bezahlt ^^

 

=> http://www.foren.peg...regel-sammlung/

Da muss ich mich erstmal durchwühlen :D

 

 

Jop, deswegen zahlen Decker ja auch ganze 250 Nuyen für ein Programm.  ^_^

Punkt für dich ^^"

 

Ich kann aber Rolloschs Argumente auch nachvollziehen:

 

1. Praktisch jede charaktersteigerung die nicht Ausrüstungsbasiert ist kostet Karma.... auch Wissensfertigkeiten und im prinzip erhaltet ihr genaues Wissen über die funktionen eines programms. Wenn du nen Datajack oder nen Skilljack hast lasse ich dich gerne das programm slotten wenn du es für geld gekauft hast aber ansonsten bleibt dir wohl echt nichts übrig ohne eine Ausnahme in das progressions system rein zu bringen.

Abgesehen davon das ich bezweifle das du mit nem Datajack oder nen Skilljack Programme auf deine lebende Persona laden kannst...

 

 

2. Ihr braucht doch nicht alle 36 oder wieviele es hat Deckerprogramme... eine AI kauft sich programme auch mit Karma und für die sind sie sogar teurer als 1 Karma.... ich bräuchte wenn es hoch kommt 5-7 stück. Das wären 7 karma... das ist absolut verkraftbar finde ich, aber dennoch dem Regelsystem zutreffend und nicht eins zu eins das selbe wie beim Decker.

Auch wenn ich nicht wirklich was mit AIs anfangen kann (nicht von der Idee sondern als Konzept für Spieler) wäre das die gleiche Geschichte.

 

Andererseits, haben [korrigiert mich bitte falls ich mich irre] KIs keine körperlichen Attribute zu steigern, und die meisten Fertigkeiten fallen auch raus. Da bleibt nicht viel fürs Karma bezahlen.

 

Da fällt mir ein: Gibt es keine Möglichkeit mehr Nuyen in Karma umzutauschen? War zumindest in SR3 möglich. -----> Wäre doch eigentlich genau das was der TM braucht: Mehr Karma, weniger Nuyen ;)

Edited by Femmex
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