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Technomancer PDF Brainstorming Thread


Zukkel
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Danke :)

 

Hat halt son bissl was schelmisches, finde ich. Auch wenn ich den TM nicht als "Witzfigur" sehe, sollte er (weil er doch was "besonderes" ist) etwas haben, was auf andere Personas son kleinen "Boah" Effekt erzeugt. Ich denke dafür sorgt diese komplexe Form ^^

 

In MMOs würde das Wort "Cheater" fallen :P

Edited by Femmex
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Ist eine extrem lustige Idee die mir gut gefällt, allerdings nach dem momentanen stand würde ich es vermutlich nicht benutzen sofern es eine aufrechterhaltungskraft ist, weil es in fast allen fällen nicht gut ist, da man 2 Würfel als kosten aufnimmt um in manchen Fällen 1 Würfel bei der "Abwehr" zu erhalten wobei es sehr flexibel ist. Und wenn der Limit das level ist braucht man hohe Focused Concentration um es ohne kosten aufrechtzuerhalten.

Würde er das Programm "stehlen" für die Dauer würde ich es mir sogar im Falle eines aufrechterhaltens überlegen. Ist dann ne art von Improved Crash program mit Schwund als sonderkosten.

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Habe ich beim Aufrechterhalten auch schon gedacht.

 

Die "permanente" Version, wäre mir natürlich auch lieber. Wollte erstmal beides vorschlagen, da ich ein ganz schlechtes Gefühl dafür habe obs zu PG ist. Ich meine Neustarten müsste man relativ häufig, wegen dem vermalledeiten Overwatchwert, daher halte ich diese Überlegung auch für vernünftig.

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Mit den Kampfrunden aktiv, finde ich auch in Ordnung. Ich mag kopieren ;)

 

Alleine schon weil ich den Namen "Copy Cat" dafür mag xD

 

Aber eine KF die Programme stiehlt fände ich auch nicht schlecht.  Schwund L sagt mir da auch zu. Es stellt ne Stärkung UND ne Schwächung dar. Kopieren nur eine Stärkung.

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Moin,Moin

So ich hab drüben im Dumpschockporum, Ren (die den TM PDF mit-schreibt) mal angepostet, geschrieben das dieser Thread ca. 10 Seiten dick ist und ob man mal langsam anfangen soll das zu komprimieren,übersetzen und rüberzubringen.

Das Rüberbringen mache Ich gerne, und wenn Ich Antwort bekomme, kann Ich hier gerne einen neuen Thread öffnen wo wir das ganze in ....sagen wir ...5-6 Posts komprimiert und übersetzt (das darf dann jemand anders machen ;) )

ABER Ich will das erst machen, wenn man sich drüben regt. Weil wenn keine Antwort kommt ,kann man sich die ganze Arbeit auch sparen,oder ?

Was sagen denn die Freelancer zu der Idee, Ihr arbeitet doch mit den Freelancern drüben zusammen.

Ist das eine gute, eine Ok, oder eine Meeeh-Idee ?

 

HeyaHeyaHeyaJa

Medizinmann

Edited by Medizinmann
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Ich finde die Idee gut, allerdings trau ich mir das nicht zu, dass fehlerfrei zu übersetzen :wacko:

 

@Zukkel, du hast doch gesagt, du willst den Anfang des Threads aktuell halten, ist Dir das gelungen? Hab da jetzt keine Übersicht :blink:

 

MfG Max

Fehlerfrei muss das nicht sein. da wird ja kein direktes PDF draus, sondern es ist ein Feedback von uns deutschen an die Freelancer dire drüben für das TM-PDF zuständig sind.

1, 2 Worte auf Englisch kann ich auch noch ;)

 

HougH!

Medizinmann

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ne, der anfang ist nicht mehr 100% aktuell muss ich zugeben.

man sollte aber beachten, dass es neben diesem brainstorming thread auch noch den gadgets thread gibt, den wir ja auch nutzen sollten.

ansonsten habe ich meinen TM spieler mal gefragt ob er lust hat mitzuarbeiten. wenn er es nicht übernimmt, mache ich das :)

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klasse :)

ich bin Heute nur noch sporadisch hier aktiv !

mal schauen wer sich alles meldet und wie das alles läuft

 

der jetzt erstmal forttanzt

Medizinmann

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Initiative Echo: Technomancer sind bisher die einzige Klasse die nicht "verlustfrei" an bessere Initiative kommt.

Bin ich dagegen. Sie haben VR mit Hot Sim und und damit 4W6. Der eine Würfel fehlt ist nicht das große Drama.

Emulator

Bin ich dagegen. Ich finde, dass ist eine gute Unterscheidung zwischen Decker und TM. Ich möchte nicht, das beide einfach gleich gemacht werden.

Resonanz Griff/Halt

Sehe nicht wie sich das auch nur irgendwie in das TM Konzept einfügt.

Upgrade-Punkte, statt [Attribut]-Upgrades // Prozessoptimierung

Sehe den Vorteil zu den bestehenden Upgrade-Echos nicht.

Technomancers verlustfreies Einbauen von Cyberware ermöglichen

Ebenso dagegen, die Balance Essenz vs Resonanz finde ich ebenso gut wie die Balance Essenz vs Magie.

Technomancer stärker in die Rigger Ecke schieben

Wurde mMn. mit MRRI (Data Trails) bereits getan.

Resonance Scream 2 

Sehe die Notwendigkeit Resonanzschrei auszubauen nicht.

Riggerkonsolen Echo, Tak-Net

Denke ich ist schwierig zu balancen

Resonanzspeicher

Der Wunsch wurde häufig genannt, darum habe ich ihn "übersetzt" aber auch sehr allgemein gehalten da ich dem konkreten Vorschlag aus Post 99 nicht zustimmen kann.

Ich würde vorschlagen. es melden sich 1-3 wirklich interessierte User (zuviele Köche verderben den Brei ,Leute die sich auskennen, Englisch können und zum Thema Matrix und TM wenigstens etwas Ahnung haben (Ich hab kaum welche 

Zählt mich nicht zu den 1-3, ich versuche trotzdem zu helfen. Die Übersetzung und Anmerkungen sind alle von mir und nicht von den ursprünglichen Ideen-Gebern, ebenso wie ich mir erlaubt habe die Titel beim Übersetzen anzupassen. Ebenso wie ich mir erlaubt habe eine Möglichkeit des Balancings hinzuzufügen. Es tut mir leid wenn ich irgendwo den Autor falsch verlinkt habe bin erst später draufgekommen, das es teilweise veränderte Varianten von ursprünglichen Ideen anderer waren, noch kann man ja alles korrigieren bevor das rüber geht.

 

Idea Echo Emulation

dt. Programmslots, I thought emulation fitted better for this Echo than the original Emulation Echo by Zukkel

by Sandorian

Concept Echo that allows TM to emulate programs to close a huge gap between TM and Decker

Proof of Concept Programs - especially with data trails - added a huge gap between TM and Decker. To close this gap the obvious solution is to allow TM to emulate programs.

Pro Easy to handle, this is what complex forms in SR4A had been

Con Makes TM and Decker much more similar, this is what complex forms in SR4A had been so I assume this change was very much intended.

Balancing negative dice pool modifier per emulated program

Alternative Instead of an echo use a sustained complex form, this was how it was solved in SR4A

 

Idea Sprite Mastership

dt. Sprite-Verbindung/Sprite Meisterschaft

by Zukkel

Concept Echo to increase the amount of unregistered sprites by one per submersion

Proof of Concept There is no similar concept for mages, this is a new and unique idea

Pro The number of sprites is one of the main limits for a TM relying on sprites

Con Very strong

Balancing Instead of one per submersion, the echo can be taken multiple times

 

Idea One with everything

by Wandler

Concept Echo to share marks with all sprites

Proof of Concept There are sprites without even the possiblity to get marks on non-owned icons, which makes them rather useless for many tasks. This echo could solve that

Pro There are sprites which currently are useless for many tasks where they seem to be intented for because they can not get marks on foreign icons.

Con -

Balancing Share marks only with registered sprites. Another less strong possibility instead of sharing which might be considered too strong it could be possible to "shift" a mark to a target sprite.

Alternative Simply allow TM to share marks by an errata or new "optional rule"

 

Idea Army of one

by Wandler

Concept Echo to explicitly allow teamwork tests in the matrix by sprites

Proof of Concept It is currently unclear if and how teamwork tests in the matrix work. This is one possibility to adress this problem

Pro Very strong, solves the dice pool differences between TM and decker

Con Very strong, pushes TM into the role of a summoner, definetly requires a ruling on teamwork tests for agents as well!

Balancing Allow teamwork tests only for registered sprites (as a new task)

Alternative Simply allow sprites to participate in teamwork tests by an errata or a new "optional rule"

 

Idea Paladin Sprite

by Zukkel

Concept Sprite to help with resisting matrix damage with its unique power "Castling", which absorbs the first X of all incoming matrix damage. Sleaze: L, Attack: L+1, Data Processing: L Firewall: L+2

Proof of Concept There is no similar concept for mages, this is a new and unique idea and at best can be compare to the platelet factories

Pro Deals with the problem that TM can only use hot sim VR or AR (they can boost AR ini but it is more difficult for TM than all others)

Con Difficult to balance

Balancing The X absorbed damage

 

Idea Manipulator Sprite

by Rolosch

Concept Sprite to lower targets matrix attributes with its unique power "reconfiguration". The sprite rolls L*2 vs Data Processing + Firewall. Each X net success allows the sprite to move one point of an attribute to another. The power needs to be sustained and the sprite can not do anything else while sustaining it. Sleaze: L+1,Data Processing: L+3, Attack: L+1, Firewall: L

Proof of Concept There is no similar concept for mages, this is a new and unique idea and at best can be compare to the platelet factories

Pro Deals with the problem that TM can only use hot sim VR or AR (they can boost AR ini but it is more difficult for TM than all others)

Con Possibly to powerful on hosts

Balancing The X of required net success, 1 is likely the best choice, maybe restrict it against hosts

 

 

Idea Tsunami

dt. Resonanz Registrierung

by Rolosch

Concept A complex form which allows the TM to get marks on multiple targets with a software+resonance[sleaze] vs firewall+intuition action. Fading: L+3

Proof of Concept Decker can get multiple marks at once against very low targets but this would allow to get one mark on multiple targets.

Pro Likely to be used against IC (multiple targets)

Con Not as easy to identify use cases for this complex form.

Balancing Limit number of targets by resonance/X (e.g. X=2), change fading

 

Idea Hadouken

dt. Resonanter Code

by Rolosch

Concept A complex form which allows to charge up a dice pool against a single target. The TM rolls resonance+software[level] and gets +1 dice for each/the next following resonance/matrix action in this combat round.

Proof of Concept Similar to aiming for mundane combat

Pro More dice. Similar to aiming.

Con -

Balancing Limited by limits,by fading, by complex form level, by number of actions

 

Idea Bio/Cyberware Echos

by Nebelkrähe

Concept Further cyberware effects as echos, e.g. sleep regulator, mnenonic enhancer, simrig, smartlink

Proof of Concept Was already done for FFF, Mathematics, MMRI, Biowire

Pro -

Con -

Balancing -

 

Idea Hidden Signal

by Nebelkrähe

Concept Bonus dice against matrix perception when running silent

Proof of Concept -

Pro -

Con -

Balancing -

 

Idea Stealth

by Nebelkrähe

Concept Reduce the negative dice pool modifier for running silent by one

Proof of Concept -

Pro -

Con -

Balancing -

 

Idea Resonance bomb

by Nebelkrähe

Concept Similar to data bombs but more difficult to defuse for non-resonance personas, either by plain dice pool modificator

Proof of Concept Similar to data bombs

Pro -

Con -

Balancing Limit it only to work against TM, make it easier for resonance personas instead

 

Idea Blur

by Nebelkrähe

Concept Adds a threshold of X for matrix perception against the TM

Proof of Concept -

Pro -

Con -

Balancing variable X, 1 per times echo taken

 

Idea Self Sustaining Loop

by Nebelkrähe/Wandler/Others

Concept A possiblity to self sustain sustaining complex forms. This could be by the use of an echo, by misusing commlinks/decks as pendant to spell foci or with (registered) sprites

Proof of Concept Spell sustaining foci for mages are very powerful and mages even have multiple ways to achieve those effects

Pro -

Con -

Balancing karma and nuyen cost for the device to sustain the complex form

 

The main conensus of the german brainstorming thread is that the distinction between the strengths and weaknesses of TM and deckers need to be much more clear. Should the decker be the strong killer (link lock, biofeedback damage) and the TM the summoner (sprites?). Currently it is not clear if such a design choice had been made. Also some people would like to see the paragons form SR4A Unwired back as well as the free sprites and resonance rooms qualities. Also a FAQ on Sleepwalker (which actions are allowed exactly), Mathematics (examples for the usage of this echo, encryption and decryption are not exactly common tests - there is not even a matrix action for that and if there would be one, wouldn't they use matrix attributes as limit instead of the mental limit), MMRI (is this compatible with mind over machine as both are very similar)

Edited by Wandler
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Mir gefällt der Stil den Wandler genommen hat, auch wenn ich mit der Namensgebung nicht ganz übereinstimme ;) und würde gerne beim übersetzen helfen. An sich gibt es nicht viel was man da noch hinzuzufügen hat außer den neueren dingen. Ich muss sagen ich finde die Idee mit Copycat und Snatcher so gut, dass ich die Daten sprite fähigkeit vermutlich nicht nehmen würde.

 

 

Idea Komplex Form: Copycat
by Femmex/Others
Concept A complex form that allows the Technomancer to copy a running program of a person they can see in the Matrix by rolling Software+Resonance[Level] v. Firewall+Willpower in the Matrix for X number of combat turns. The target is not aware that this action has been used against it.
Proof of Concept There is no similar concept
Pro Allows a unique way for the technomancer to use programs based on the matrix users around them
Con -
Balancing Vary the Fade value und the number of Combat turns you get per net hit

 

Idea Komplex Form: Snatcher
by Femmex/Rolosch/Others
Concept Similar to Copycat, snatcher is a complex form that steals the program used by another visible matrix user for X combat turns. The technomancer Rolls Resonance+Software[Level] v. Willpower+Firewall. In this time the slot of the Program is still in use and cannot be assigned a new program. 
Proof of Concept There is no similar concept, the closest would be the crash programm action. 
Pro A more aggressive version of Copycat more focused on a direct encounter with an enemy Decker.
Con -
Balancing Vary the Fade value und the number of Combat turns you get per net hit

 

Idea Positive Quality: Submerged Entity (needs to be a Technomancer)
by Rolosch
Concept This character has already gone through the submersion of a technomancer and may start with one of the Echos that do not need multiple submersions or other prerequisites. His natural limit of the Resonance attribute is increased by one, but may not be increased before the start of the game.
Proof of Concept There is no similar concept mages are unable to do something similar.
Pro Allows for a Technomancer to start with things like Skinlink or MMRI to better be able to fill a role like Dronomancer from the start.
Con -
Balancing The amount of karma needed to gain the Quality should either be higher than the submersion and include the costs or be lower but force you to pay the 13 Karma for the submersion seperately to vary the amount of other Qualitys such a character can take.

 

 

Ich werde wenn ich noch dinge sehe diese in diesen Post rein editieren falls niemand anders das tut.

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